Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2016

Θυμήθηκε την «ευέλικτη» ζώνη, ξέχασε τα…αρχαία

Δύο σημεία από την πρόταση Τριανταφυλλίδη για τα σχολεία
Του Γιώργου Παπαχριστοδούλου











Δυο σημεία από την παρέμβαση του βουλευτή Τριανταφυλλίδη στην εφημερίδα «Αυγή» την οποία υπογράφει και με την ιδιότητα του φιλολόγου (απόφοιτος ΑΠΘ, όπως διάβασα στο βιογραφικό του).
Πρώτο: επαναφέρει την έννοια του «ευέλικτου» σχολείου, την οποία πρωτοακούσαμε το μακρινό 2001 επί υπουργίας Π. Ευθυμίου, όταν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο επιχείρησε ένα δήθεν προοδευτικό άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, μέσω της διαθεματικής προσέγγισης και των projects για ευρύτερα θέματα (περιβάλλον, υγεία, ‘ολυμπιακή’ παιδεία - μας μάρανε).  
«Η ευέλικτη ζώνη θα χρησιμοποιηθεί ως μέσο καλύτερης προσέγγισης μιας άλλης γενικά αποδεκτής και προσδοκώμενης αντίληψης για το σχολείο, το οποίο πρέπει να γίνει χώρος χαράς και ζωής και όχι μόνο διδασκαλίας και παθητικής αποδοχής αποσπασματικών γνώσεων», έλεγε εκ μέρους του Π.Ι. ο Σταμ. Αλαχιώτης. Για την χαρά και τη ζωή στα κελιά που ονομάζονται σχολεία, καταλληλότεροι είναι να απαντήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, στο όνομα των οποίων σχεδιάζονται όλες οι εκπαιδευτικές πολιτικές, χωρίς να ερωτώνται ΠΟΤΕ για το περιεχόμενο της γνώσης, όπως συμβαίνει άλλωστε με τους εκπαιδευτικούς που κι εκείνοι επικεντρώνονται πρωτίστως στα μισθολογικά θέματα (πλην εξαιρέσεων). Μια κριτική στο περίφημο «ευέλικτο» σχολείο μπορείτε να διαβάσετε εδώ: . 
«Οι προοδευτικές αρχές και μέθοδοι μπορούν να αξιοποιηθούν δημιουργικά και αποτελεσματικά στην κατεύθυνση της μεταρρύθμισης προς μια κοινωνία μεγαλύτερης ισότητας και δημοκρατίας όταν θεμελιώνονται στην κατανόηση των αναπαραγωγικών λειτουργιών της εκπαίδευσης στο πεδίο της ιδεολογίας και των παραγωγικών και κοινωνικών σχέσεων εξουσίας», επισημαίνουν οι Γρόλλιος-Λιάμπας. 

ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΩΝ Α ΛΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ

Δεύτερο: πριν καταλήξει στην μπακαλίστικη πρόταση για την επιβράβευση δύο εκπαιδευτικών με 600 ευρώ bonus ετησίως μέσω της επιβολής διδάκτρων στους γονείς, ο Αλ. Τριανταφυλλίδης προτείνει αύξηση των διδακτικών ωρών στις 8 (!) καθημερινά. 
Για να αποφύγουμε τα φροντιστήρια καθώς «με αυτή τη διαδικασία ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο απορροφά και υπερβαίνει τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή με εξοικονόμηση πόρων για τη μέση ελληνική οικογένεια».
Το παλιό μοντέλο του σχολείου - εργοστάσιο, όπως δημιουργήθηκε τον 19ο αιώνα (με τιμωρίες, επιστάτες, επιβράβευση-πριμ, υπακοή, πειθαρχία), επιστρέφει, λοιπόν, δυναμικά. Γιατί τι άλλο υπονοεί η επιβράβευση των "άριστων" εκπαιδευτικών με 600 ευρώ που θα προέρχονται από την τσέπη των γονιών;
Αναρωτιέμαι μόνον για ποιον λόγο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δεν πρότεινε αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών. 
Ή μήπως να περιμένουμε για κάτι τέτοιο τον έτερο κυβερνητικό εταίρο ώστε να καλυφθεί και η συνταγματική επιταγή (άρθρο 16) περί «ελληνοχριστιανικής παιδείας» (παρ. 2 «H παιδεία απoτελεί βασική απoστoλή τoυ Kράτoυς και έχει σκoπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τoυς σε ελεύθερoυς και υπεύθυνoυς πoλίτες»); 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου