Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2015

Γιάννενα: Τα ποδήλατα των Ν. Γκόντα, Φ. Φίλιου και η επιχειρηματική πόλη

Φ.Φίλιος, Σεπτέμβριος 2012
Του Γιώργου Παπαχριστοδούλου 
Κάθε 22 του Σεπτέμβρη, ανήμερα της ημέρας χωρίς αυτοκίνητο, οι δήμαρχοι των Ιωαννίνων υπόσχονται βιώσιμη μετακίνηση, πεζοδρομήσεις, ποδήλατα, μίνι μπας (mini bus), ενοποιήσεις του κέντρου της πόλης, φτηνό πάρκινγκ στο γκαράζ της κεντρικής πλατείας. Υπόσχονται γενικώς.
Δεν κοστίζει άλλωστε τίποτα να μηρυκάζεις τα εγχειρίδια της Πανευρωπαϊκής Εβδομάδας Οικολογικής Μετακίνησης. 

  • Η θητεία του Νίκου Γκόντα (φωτογραφία του Χρήστου Γκλίβα, τραβηγμένη τον Σεπτέμβρη του 2003, από την «Τσιμπίδα» του Ηπειρωτικού Αγώνα) άφησε πίσω της νεοφιλελεύθερα συντρίμμια: μια ξεκοιλιασμένη ‘ΟΑΣΗ’, το διατηρητέο ‘Ξενία’ (έργο του Φ. Βώκου, 1958)- σιάδι στο βωμό της νεοηπειρώτικης ξενοδοχειακής κερδοσκοπίας, κεντρική πλατεία μικρότερη σε έκταση, με λιγότερο πράσινο -γκαράζ για αμάξια, έναν σταθμό υπεραστικών ΚΤΕΛ στο Μάτσικα παράνομο (εντός υγροβιότοπου) σύμφωνα με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί (με την συνενοχή της τότε νομαρχίας υπό τον Αλέκο Καχριμάνη).
    Ν. Γκόντας, Σεπτέμβριος 2003
  • Επί θητείας του Φίλιππα Φίλιου τα πεύκα στην κάτω πλευρά της κεντρικής πλατείας κόπηκαν το 1991 για να διανοιχτεί η οδός Εισ. Σπύρου χωρίς ΠΟΤΕ να πεζοδρομηθεί η κεντρική πλατεία (κάτι που θα έδινε ανάσα στο θορυβώδες κέντρο), κανείς δεν λογοδότησε για τα όσα σκανδαλώδη συνέβησαν στην ‘ΟΑΣΗ’, ο αεροδιάδρομος της Κενάν Μεσαρέ που έκοψε την Κιάφα και το Βελισσάριο στη μέση διατηρήθηκε με προέκταση τώρα την οδό Βογιάννου, ενώ ούτε μίνι μπας είδαμε ούτε κινήσεις που να ενισχύουν την πολυθρύλητη βιώσιμη κινητικότητα. Ας του πιστώσουμε τουλάχιστον την αυτονόητη ένταξη της ‘ΟΑΣΗΣ’ στο ΕΣΠΑ.

Την ημέρα που τραβήχτηκε η φωτογραφία (22 Σεπτεμβρίου 2012-από τον λογαριασμό των Ποδηλάτων Γιαννούλη) η περίφημη πεζοδρόμηση του κέντρου χωρίς αυτοκίνητο ήταν λειψή, για τα μάτια του κόσμου (παρατήρηση μάλιστα που ενόχλησε σφόδρα τον τότε δήμαρχο σε ρεπορτάζ που επιμελήθηκα για τοπικό τηλεοπτικό σταθμό και ιστοσελίδα-ευτυχώς δημοσιεύτηκε, χωρίς καμιά λογοκρισία, αυτή τη φορά, στο φύλλο της εφ. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, την Τρίτη, 25/9/2015).
Η πεζοδρόμηση των εμπορικών δρόμων του κέντρου (Μιχ. Αγγέλου, Σακκά, Πουτέτση, Βλαχλείδη, Σαλαμάγκα) είναι το έργο το οποίο συνδέει τους δύο δημάρχους.
Το ξεκίνησε ο ένας, το ολοκλήρωσε ο άλλος.
Επειδή συμμερίζονται, ο καθένας από δική του σκοπιά, το μοντέλο της επιχειρηματικής πόλης που βάζει το εμπόριο, την αυτοκινητοβιομηχανία, το τσιμέντο, πάνω από τις ανάγκες και τις επιθυμίες των από κάτω οι οποίοι έχουν την ευθύνη να διεκδικήσουν το δικαίωμα στην πόλη.

#ioannina #giannena


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου