Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2011

«Μέσα από το νυφικό κρεβάτι ανακαλύπτεις μυστικά για τις ανθρώπινες σχέσεις»

Η Στέλλα Κατσαρού μιλά για την παράσταση στο Πολυθέατρο / Συνέντευξη στον Γιώργο Παπαχριστοδούλου για την εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ


Ένας γάμος περνά διάφορα στάδια: από τον ενθουσιασμό και τα σχέδια των πρώτων χρόνων μπορεί εύκολα να πέσει στη ρουτίνα και η ζωή να περάσει χωρίς να το καταλάβεις. Υπάρχουν όμως και οι στιγμές ευτυχίας.
Σε όλη αυτήν την διαδρομή υπάρχει ένα αντικείμενο που μένει σταθερό, σαν άξονας αναφοράς που υπενθυμίζει την σχέση. Για τον Ολλανδό συγγραφέα Γιαν ντε Χάρτογκ (Jan de Hartog) αυτό είναι το «Νυφικό Κρεβάτι».
Γύρω από αυτό γράφτηκε το ομώνυμο θεατρικό του έργο το οποίο εδώ και τρεις εβδομάδες ανεβαίνει από την θεατρική σκηνή του Πολυθεάτρου (Politheatro) στα Γιάννενα και αφηγείται τα στάδια της ευτυχίας από την αρχή ως το τέλος ενός γάμου (ή και μίας σχέσης, αν το θέλετε) και περιγράφει την αλλαγή του άνδρα και της γυναίκα σε αυτήν την πορεία.
Το έργο του Γιαν ντε Χάρτογκ πρωτοπαίχτηκε τη δεκαετία του ’50 και έχει ανέβει πολλές φορές τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα με διάφορα, πολλά εκ των οποίων διάσημα, ζευγάρια.
Για το έργο μιλά στην «Ε» η συμπρωταγωνίστρια Στέλλα Κατσαρού. Τον ρόλο του άνδρα ερμηνεύει ο Θοδωρής Γκόγκος.

-Τι είναι το «Νυφικό Κρεβάτι»; Κωμωδία ή κάτι άλλο;
-Ισχύει ότι το «Νυφικό Κρεβάτι» είναι ένα σταθερό στοιχείο στη ζωή του ζευγαριού στο έργο, εφόσον και οι σκηνές αναφέρονται σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα και το φόντο του «Νυφικού Κρεβατιού» ανοίγει..και κλείνει την παράσταση. Στις μέρες μας βέβαια τα πράγματα είναι όντως πιο ρευστά, παρ' όλα αυτά μέσα από το έργο ανακαλύπτεις στοιχεία, «μυστικά», θα έλεγα, που είναι ουσιαστικά για τις ανθρώπινες σχέσεις.

-Πέρυσι πρωταγωνιστούσες στους «Εχθρούς εξ αίματος» του Αρκά, Φέτος έπαιξες στο παιδικό του Πολυθεάματος. Τώρα, στο «Νυφικό Κρεβάτι»; Διαλέγεις τους ρόλους ή σε διαλέγουν;
-Κατ' αρχήν είμαι πολύ χαρούμενη, που ερχόμενη από Αθήνα, βρέθηκε αυτός ο χώρος και φυσικά και ο Θοδωρής Γκόγκος που μου έδωσε την ευκαιρία να δημιουργώ εδώ στα Γιάννενα. Όλα τα έργα επιλέγονται με κοινή απόφαση. Διαβάζουμε, συζητάμε και καταλήγουμε..

-Αγαπημένος ρόλος;
-Δεν έχω τη τεράστια εμπειρία για να αναφέρω κάποιο ρόλο που θα ξεχώριζα... Αγαπημένοι ρόλοι για εμένα είναι όλοι όσοι θα βρεθούν μπροστά μου.

-Κάτι που θα ήθελες να παίξεις;
-Θα έπαιζα οπουδήποτε. Η ουσία είναι να έχω τις δυνατότητες να δημιουργώ στο χώρο του θεάτρου πάντα.

-Το Πολυθέαμα αποτελεί έναν σταθερό πόλο πολιτιστικής έκφρασης στην πόλη. Πού νομίζεις ότι οφείλεται αυτό;
-Στο Πολυθέαμα, η ομάδα του Πολυθεάτρου, τόσο με την επαγγελματική, όσο και με την ερασιτεχνική ομάδα του, κάνει μια πολύ καλή δουλειά και είναι φυσικό αυτό να αναγνωρίζεται. Φυσικά το Πολυθέατρο φιλοξενεί και τις κινηματογραφικές βραδιές που διοργανώνει η Κ.Ο.Π.Ι, όπως και το καλλιτεχνικό εργαστήρι που λειτουργεί φέτος, με μεγάλη προσέλευση.

-Θα ήθελες να παίξεις στο ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων;
-Ερχόμενη από Αθήνα πριν 4 περίπου χρόνια είχα περάσει και από το ΔΗΠΕΘΕ, αλλά δεν μπόρεσα να έρθω σε επαφή με κάποιον για να συζητήσω.
Δεν θα το απέκλεια, αλλά είμαι πολύ ευχαριστημένη εκεί που είμαι και πολύ δεμένη με τους συναδέλφους και συνεργάτες στο Πολυθέαμα. Και είναι βασικά για μένα αυτά τα στοιχεία.

-Λένε πως οι κρίσεις γενικά φέρνουν τον κόσμο κοντά στην Τέχνη. Αλήθεια ή ψέματα (σε ό,τι αφορά τα Γιάννενα);
-Με την εμπειρία από την προσέλευση του κόσμου στο Πολυθέαμα θεωρώ ότι στα Γιάννενα υπάρχει σταθερό κοινό.. Αν ισχύει ότι οι κρίσεις φέρνουν περισσότερο κόσμο κοντά στη τέχνη, τότε θα είναι και το μόνο θετικό που βγαίνει από αυτές.

-Κρατούν τα μικρομέγαλα Γιάννενα έναν νέο άνθρωπο ή υπάρχουν διαφυγές;
-Εμένα με κρατούν. Πιστεύω ότι είναι μια πόλη που προσφέρει μια καλή ποιότητα ζωής, μιας και έχω «στρώσει» και το επαγγελματικό κομμάτι.

-Κάτι τελευταίο;
-Θα προσκαλέσω το θεατρόφιλο και μη, κοινό της πόλης μας, να παρακολουθήσει αυτή τη παράσταση, μιας και το έργο «Νυφικό Κρεβάτι» είναι μια μεγάλη επιτυχία από μόνο του.

INFO:

Στον πρόλογό του ο μεταφραστής Μάνθος Κρίσπης από τη μετάφραση του έργου η οποία κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δωδώνη» (από τη σειρά ‘Μικρή Θεατρική Βιβλιοθήκη’ του συγκεκριμένου εκδοτικού οίκου) σημειώνει: «Το Νυφικό Κρεβάτι, χωρίς να είναι πρωτοποριακό έργο, έχει μια έντονη ιδιοτυπία, που το ξεχωρίζει από τις λογής λογής κωμωδίες της ρουτίνας, και προπάντων έχει τη σφραγίδα μιας ασυνήθιστα τολμηρής προσωπικότητας. Τολμηρής, όχι μόνο γιατί είχε το θάρρος να στήσει ένα ολόκληρο έργο με δύο πρόσωπα, αλλά και γιατί άγγιξε ένα θέμα, της συζυγικής ζωής, για το οποίο σπάνια θα βρεις άνθρωπο να μη θεωρεί τον εαυτό του εμπειρογνώμονα». Τα υπόλοιπα επί σκηνής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου