Πέμπτη, 21 Ιουλίου 2011

Όταν η ταρίφα είναι στα 25 ευρώ...


Μία μικρή ιστορία και κάποιες ερμηνείες για την ακύρωση όλων των υπολοίπων παραστάσεων του «Μαρινέλλα-Το Μιούζικαλ»
του Γ. ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ από την ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ


Όταν η παραγωγή είναι ακριβή, το εισιτήριο είναι ακριβό και ο κόσμος δεν έχει χρήματα, τότε η εξέλιξη είναι μοιραία: ακυρώθηκαν όλες οι προγραμματισμένες μέχρι και τις 7 Σεπτεμβρίου παραστάσεις του θεατρικού έργου «Μαρινέλλα -Το Μιούζικαλ» των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, όπως ανακοινώθηκε την Τρίτη. Η ακύρωση είχε προαναγγελθεί εμμέσως, αλλά ουσιαστικά με την ακύρωση των παραστάσεων σε δύο πόλεις της Ηπείρου, την Άρτα και την Πρέβεζα. Επίσης, στα Γιάννενα λόγω χαμηλής κίνησης των εισιτηρίων αντί για δύο, δόθηκε μία παράσταση την Τετάρτη 28 Ιουνίου στο υπαίθριο θέατρο της ΕΗΜ στον Φρόντζο. Ακυρώθηκε ακόμη μία παράσταση στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και συγκεκριμένα στο Αγρίνιο.

Η επίσημη δικαιολογία σε αυτές τις περιπτώσεις ήταν οι «τεχνικοί λόγοι». Το γράφαμε και στο «Δελτίο Θυέλλης» στην «Τελευταία σελίδα» της «Ενημέρωσης» την Τρίτη 5 Ιουλίου. Τεχνικοί λόγοι δεν υπήρχαν ασφαλώς- αυτό που έλειπε δεν ήταν τα σκηνικά και τα κουστούμια της παράστασης τα οποία δεν ήρθαν επειδή το φορτηγό κάπου κόλλησε στη διαδρομή. Ήταν φυσικά ο κόσμος. Αποτέλεσμα η ακύρωση των παραστάσεων.

«Δεν έχει μειωμένο»
Πέρα από το υψηλό κόστος αμοιβών των συντελεστών της παράστασης (Μαρινέλλα, Λάμπης Λιβιεράτος, Αντώνης Λουδάρος, Τζένη Μπότση, Κατερίνα Παπουτσάκη) το οποίο σε αυτές τις περιπτώσεις ακριβαίνει το εισιτήριο, φαίνεται πως η εταιρεία που διοργάνωνε την περιοδεία δεν ήταν διατεθειμένη να κάνει και προσφορές.
Έμενε ακατέβατη στην ταρίφα των 25 ευρώ, όπως κάνουν κι άλλοι θίασοι που έρχονται στην πόλη (άλλες φορές η «ταρίφα» είναι 23 ευρώ). Όταν στο e-mail της εφημερίδας έφτασε η ανακοίνωση για το πέρασμα της παράστασης από τα Γιάννενα και την προπώληση των εισιτηρίων παρατηρήσαμε ότι δεν αναφερόταν το πόσο κοστίζει η είσοδος. Τηλεφωνήσαμε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών και η απάντηση ήταν: «25 ευρώ». Η επόμενη ερώτηση ήταν πόσο έχει το μειωμένο. Η ευγενική απάντηση της κυρίας από την άλλη άκρη της γραμμής ήταν αρνητική: «Δεν έχει μειωμένο». Μάλιστα μας πληροφόρησε ότι το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου προσπάθησε να πιέσει ώστε να υπάρχει και μειωμένο εισιτήριο, αλλά δεν τα κατάφερε.
Η Μαρινέλλα είναι καλή ερμηνεύτρια, με τη δική της διαδρομή στο λαϊκό τραγούδι και στο μιούζικαλ αργότερα (όπως αφηγείται ο Στέλιος Καζαντζίδης στο Βασίλη Βασιλικό με τον χορό και την κίνησή της η Μαρινέλλα εντυπωσίασε το αθηναϊκό κοινό όταν κατέβηκε στην πρωτεύουσα από τη Θεσσαλονίκη).

Αλμυρή τιμή και ναφθαλίνη
Εντούτοις, τα 25 ευρώ είναι μία «αλμυρή» τιμή, ειδικά σήμερα. Ένας από τους λόγους- κατά τη γνώμη μας- που δεν τράβηξαν- κατά το κοινώς λεγόμενο- οι παραστάσεις ήταν αυτός. Ίσως και μία αίσθηση «ναφθαλίνης» που μπορεί να εξέπεμπε στον κόσμο το όνομα της Μαρινέλλας. Το αντίθετο συνέβη στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη τα δύο χρόνια που η παράσταση ανέβηκε εκεί κόβοντας 80.000 εισιτήρια. Αυτή η διαφορά έχει την εξήγησή της: το μιούζικαλ στην Ελλάδα το έχουμε συνηθίσει ως ένα καλλιτεχνικό συμβάν που απευθύνεται στο κοινό της πόλης (τηλεοπτικό σήμερα). Για αυτό και οι σικ κυρίες της πρωτεύουσας έτρεξαν να το δουν. Ενώ, εδώ στην Ήπειρο, η «μπογιά» της Μαρινέλλας δεν περνά: έχει καταγραφεί στη μνήμη μας ως κορίτσι της πόλης (αφήστε που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη, τη «φτωχομάνα» κι έκανε καριέρα): με τις ανέσεις του και τη μοδάτη του ζωή. 

...Και ο Στέλιος
Ενώ, σε εμάς εδώ, στην Ήπειρο, μας αρέσουν, πιο κοντινά, πράγματα: προβατάκια, παράδοση, κλαρίνα κλπ. Τελικά, η αποχή του κοινού από τις παραστάσεις έδωσε το δικό της μήνυμα στους διοργανωτές (και την ακύρωσαν). Με αυτά δεν θέλουμε να σας επιπλήξουμε επειδή δεν πήγατε; Ούτε εμείς το κάναμε (κι επειδή δεν θα δίναμε 25 ευρώ- άκου, εκεί να μην έχει καν μειωμένο) κι επειδή μας έχει μείνει στο μυαλό η ανάμνηση της Μαρινέλλας, παρτενέρ του Καζαντζίδη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου